Povinnost informovat byla do novely vložena proto, že v minulosti se při odhalení podobných změn majitel vozidla často odvolával na to, že je udělali v servisu bez jeho vědomí. Servisy mohou být postiženy až půlmilionovou pokutou za to, že klienty o změnách odporujících řádnému používání vozidla dostatečně neinformovaly. Motoristé pak mohou za nepovolené úpravy, jako je třeba montáž sportovních ochranných rámů, aerodynamických křídel či zabarvení skel, dostat pokutu až 50.000 korun. V některých případech mohou být postiženi i dvojnásobnou částkou.
Zjednodušením pro motoristy má být možnost nechat úřad přepsat prodané auto na nového majitele bez toho, že by nový majitel k tomu poskytl součinnost. Dosud se museli prodávající a kupující dohodnout a společně do deseti dnů podat žádost na registr vozidel nebo tak učinit na základě plné moci. Do dokončeného převodu na nového majitele byl za majitele považován původní vlastník, kterému tak například mohly chodit pokuty za přestupky, které s jeho vozidlem spáchal nový majitel.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
